Jouw online lifestyle guru op gebied van lichaam, gezondheid en geest.

Training beter slapen: Perfect slapen in 7 stappen!

Cursus training perfect slapen in 7 stappen beter slapen nachtrust

Je herkent het vast wel: het is 3 uur ‘s nachts en je ligt in bed. Nog 4 uur te gaan voordat de wekker gaat. Je blijft maar woelen en langzaam verandert de hoop om nog wat uurtjes slaap te pakken in gevoelens van wanhoop en frustratie. En net wanneer je lekker ligt te slapen, word je gewekt door je wekker… Tijd voor een training beter slapen!

Als je merkt dat je je regelmatig lusteloos voelt en vaak vermoeid bent overdag, maar ‘s nachts moeilijk in slaap valt, dan ben je zeker niet de enige. Uit onderzoek is gebleken dat ruim 40% van de volwassenen wel eens problemen heeft met in slaap vallen.

Een goede nachtrust is heel belangrijk, dat weten we allemaal. Het zorgt ervoor dat je de volgende dag lekker in je vel zit en productief kunt functioneren. De gevolgen van slaaptekort kunnen wel wat ernstiger zijn dan een paar slaperige ogen en een ochtendhumeur. Vooral als je slaaptekort langer blijft aanhouden of zelfs chronisch is, kan dit ernstige gevolgen hebben voor je lichaam en geest.

Lees ook: Wat zijn de gevolgen van slaaptekort?

Soms is het heel lastig om een gezond slaapritme weer op te pakken. Nadat je voor een langere tijd aan slaaptekort lijdt, kunnen de bijwerkingen die volgen er ook weer voor zorgen dat je ‘s nachts wakker blijft liggen. Vermijd de vicieuze cirkel en pak je slapeloosheid bij de wortel aan, bijvoorbeeld met een training beter slapen. Een training beter slapen kan je helpen om weer goed te slapen ‘s nachts.

Ben je op zoek naar een goede training om je nachtrust te verbeteren? Dan raden wij de leermethode ‘Perfect slapen in 7 stappen’ aan! In dit artikel vertellen we waarom wij juist deze training aanraden en wat je van deze training beter slapen kunt verwachten.

slaaptips niet kunnen slapen electronica laptop computer telefoon lichtbron bed

Waarom een training beter slapen volgen?

Voor sommigen kan het doen van oefeningen voor het slapengaan en doorvoeren van kleine wijzigingen in hun levensstijl al een uitkomst zijn voor een betere nachtrust. Er zijn veel oefeningen en tips die je kunnen helpen je nachtrust te verbeteren.

Lees ook: 20 slaaptips om sneller in slaap te vallen!

Hoewel het sommigen lukt om op eigen houtje hun slaapritme te verbeteren, heeft een groot deel hier meer moeite mee. En dat is misschien ook niet heel gek, want er bestaat niet één wondermiddel waarmee je slapeloosheid tegen gaat. De oplossing ligt altijd bij jezelf.

Wist je dat maar liefst 99% van de oplossingen tegen slapeloosheid niet werken, omdat ze zich niet richten op de échte oorzaken van het probleem? Slaapproblemen zijn momenteel big business en bij velen die hieraan lijden leidt dit tot grote wanhoop. Omdat slapeloosheid grote gevolgen kan hebben op lichaam en geest, zijn mensen vaak sneller bereid om geld uit te geven om hun slaapproblemen zo snel mogelijk op te lossen. Het is niet gek dat veel bedrijven hier een goudmijntje in zien en er eigenlijk helemaal niet bij gebaat zijn om de slaapproblemen écht op te lossen. Ook huisartsen hebben er een handje van om onder het motto ‘dan zijn we er vanaf’ veel te snel (verslavende) slaapmedicatie voor te schrijven.

Zolang je geen aandacht besteedt aan de échte oorzaken van je slaapproblemen, zullen deze altijd terugkeren. Het resultaat is dat je weer terug bij af bent, je portemonnee een stukje leger is en je weer op zoek moet naar een nieuwe oplossing. Dweilen met de kraan open wordt het ook wel genoemd.

“Ik heb veel aan je boek en mails gehad. Ik slaap momenteel tussen 23 en 24u meestal vlot in. En sta uiterlijk om 9.00u op vaak ben ik al eerder wakker en sta dan op (biologisch ritme hey haha). Ik heb ondertussen steeds meer vertrouwen in mezelf en mijn slaapgedrag. Ik heb nog steeds geen behoefte om overdag te slapen en dat is voor mij een graadmeter om te weten dat ik genoeg nachtrust heb gehad. Melatonine en andere zogenaamde slapertjes zijn in de vuilnisbak terecht gekomen. Niet meer nodig.”

– Marina van Selm

Wanneer een training beter slapen volgen?

Heb jij alles al geprobeerd en lukt het je nog steeds niet om in slaap te vallen en te blijven? Dan is een training beter slapen wellicht een goede uitkomst voor je. Een training biedt niet alleen ondersteuning en begeleiding tijdens de weg naar een goede nachtrust, ook leer je de onderliggende oorzaken van het niet kunnen slapen te vinden en deze effectief aan te pakken.

Herken jij je in de onderstaande punten? Overweeg dan eens om een training beter slapen te omarmen.

• Je voelt je (veel) vaker moe en lusteloos dan je zou willen
• Je kijkt vaak met angst vooruit naar de dag die voor je ligt
• Je verlangt vaak wanhopig naar een goede nacht slaap
• Je vraagt je vaak af hoe je leven eruit zou zien met meer energie
• Je wilt stoppen met (verslavende) slaappillen of er helemaal niet aan beginnen
• Je hebt veel te lang gezocht naar een (niet bestaande) oplossing

De training ‘Perfect slapen in 7 stappen’

Slaapdeskundige W. van de Klaauw heeft na het succes van slaapwijzer.net besloten zijn kennis en tips in boekvorm uit te brengen: Perfect slapen in 7 stappen. Met deze 7-stappen methode leer je slaapproblemen echt op te lossen door de echte oorzaken bij de wortel aan te pakken en goed slapen weer vanzelfsprekend te maken.

Met deze methode leer je o.a. hoe je afrekent met angst, spanning en malende gedachten; hoe je de juiste hormonen aanmaakt op het juiste moment; hoe je je biologische klok weer ‘gelijk zet’; hoe je de natuurlijke schommeling van je lichaamstemperatuur herstelt en versterkt; en nog veel meer!

“De “7-stappen methode” heeft mij geholpen om veel beter te kunnen slapen. Ik herkende mezelf meteen al in de eerste paar bladzijdes. Hierin stonden allerlei herkenningspunten die het slechte slapen beïnvloeden, waardoor ik me hierop kon richten. Door het hele boek heen staan geweldige tips, die ik nog nergens anders had gehoord of gelezen. Door de checklist is het bovendien heel makkelijk om alle adviezen in de praktijk te brengen.”

– Ben Janssen

De inhoud van de training

De 7-stappen methode is meer dan een boek alleen: het is een totaalpakket om voor eens en altijd af te rekenen met jouw slaapproblemen.

Hardcopy: Perfect slapen
in 7 stappen

Digitaal: Perfect slapen
in 7 stappen

E-cursus ‘Dieper slapen’:
‘s nachts doorslapen

Een jaar lang gratis
ondersteuning

Slaapchecklist: de vertaling
naar de praktijk

Interesse?

Kijk snel op de website van Netwijzer voor meer informatie!

Tijdelijk afgeprijsd van €74,- naar €37,-
+ nog meer slaapverwekkende bonus !

Wat houdt deze 7-stappen methode precies in?

#1 Afrekenen met angst, spanning en malende gedachten

Met deze training beter slapen leer je hoe je af te rekenen met angst, spanning en malende gedachten: Hoe je doeltreffend stopt met het ‘voeden’ en laten groeien van jouw ‘slaapangst’; 8 onbewuste gewoonten – bijna iedereen doet het – die minder onschuldig zijn dan het lijkt; Hoe ‘neuro-associaties’ (verbindingen in je brein) ervoor gaan zorgen dat ‘slaapangst’ geen kans krijgt; Hoe je voor het slapengaan heel eenvoudig je zorgen van je af kan zetten; Hoe ‘rustgedachten’ je angst in perspectief plaatsen en je de rust geven om snel in slaap te vallen; Een simpele truc om met een glimlach in slaap te vallen.

#2 De juiste hormonen aanmaken op het juiste moment

Met deze training beter slapen leer je de juiste hormonen aan te maken op het juiste moment van de dag: Hoe het eerste wat je doet in de ochtend de aanmaak van het slaaphormoon in de avond gaat stimuleren; Een veelgemaakte fout die de natuurlijke aanmaak van slaaphormonen volledig onderdrukt; Hoe een paar simpele vuilniszakken de aanmaak van cortisol tijdens de nacht kunnen voorkomen; Hoe voeding voor een enorme stijging van het cortisolgehalte kan zorgen (en hoe dit te voorkomen); 7 symptomen die kunnen wijzen op te hoge cortisolwaarden; 5 bijzondere (en effectieve) tips waardoor je ontdekt dat het verlagen van je cortisol erg leuk is.

gezond eten sterk immuunsysteem goede nachtrust gevolgen slaaptekort

#3 het ‘gelijk zetten‘ van je biologische klok (ervaar het verschil)

Met deze training beter slapen leer je hoe je jouw biologische klok weer ‘gelijk zet’: De enige manier om jouw unieke (en ideale) slaapritme te vinden; 3 regels die je nooit meer mag vergeten; Wat je nooit mag doen na een slechte nacht (als je niet van de regen in de drup wilt belanden); Hoe het eerste wat je ‘s ochtends doet jouw biologische klok gelijk gaat zetten; Hoe ‘slim ontbijten’ er indirect voor zorgt dat je de nacht erop beter slaapt.

#4 Herstel en versterk de natuurlijke schommeling van je lichaamstemperatuur

Met deze training beter slapen leer je hoe je de natuurlijke schommeling van je lichaamstemperatuur herstelt en versterkt: De eenvoudigste, beste en snelste manier om de schommeling van jouw lichaamstemperatuur te versterken (en sneller en dieper te slapen); Hoe slim douchen ervoor gaat zorgen dat je heerlijk slaperig wordt; 5 doeltreffende methoden om je interne thermostaat op de juiste stand te zetten; Hoe verkeerde slaapkleding jouw nachtrust kan saboteren.

En nog veel meer…

  • Welke simpele technieken je direct (vanavond al) toe kunt passen om eerder in slaap te vallen.
  • De waarheid over afslanken en slaapproblemen: het kon wel eens anders (en makkelijker) zijn dan je denkt.
  • Hoe een (veel voorkomend) tekort aan een mineraal ervoor zorgt dat goed slapen vrijwel onmogelijk is.
  • Welke hardnekkige gewoonte (tweederde van Nederland doet het) ervoor zorgt dat je overdag onnodig moe bent.
  • Slimme 'Welterusten snacks' die jou 's avonds van een flinke lading slaapverwekkende stofjes voorzien.
  • Hoe een last minute hoogtepunt voor een 'instant slaapgolf' zorgt.

Nu tijdelijk met nog meer
(slaapverwekkende) bonus!

Kalmeer je gedachten

Ooit van paradoxaal denken, alfabetiseren en de Spielberg-methode gehoord? Waarschijnlijk niet. Toch kunnen deze technieken je vanavond al helpen om de geestelijke rust te vinden die je nodig hebt om snel(ler) in slaap te vallen. De beste technieken zijn verzameld in dit handige boekje en eveneens opgenomen als extra bijlage van het papieren boek (zodat je ze altijd bij de hand hebt).

‘Welterusten snacks’ receptenboek

Een gratis uitgave met ‘Welterusten-snacks’. Hierin vind je 5 gezonde, calorie-arme en smaakvolle recepten die een ‘slaapversterkende’ werking hebben. Ze zitten namelijk vol met stofjes zoals tryptofaan, magnesium en slaaphormonen die je helpen om sneller in slaap te vallen. Vanavond al genieten van zelfgemaakte ‘ontspannende amandelmelk’ of ‘Slaperige pannenkoekjes’?

Slaapsupplementengids

Voedingssupplementen worden helaas steeds vaker als wondermiddel tegen slaapproblemen gepresenteerd. Dat zijn ze zeker niet! Toch zijn er zeker supplementen die een bijdrage kunnen leveren aan goede slaap. Om je op weg te helpen hebben we een top 5 gemaakt van voedingssupplementen met een bewezen werking. Een handige gids om de juiste keuze te maken.

Crystal Waters (90 bpm)

Wist je dat uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat muziek met negentig beats per minuut het meest rustgevend is? Een goede reden om jou – bij aankoop van ons boek – een mp3-bestand van het nummer ‘Crystal Waters’ (mijn favoriete relaxnummer) cadeau te doen! Kortom, 30 minuten relaxen en wegdromen op de momenten dat jij het nodig hebt!

 

Wat je kunt verwachten na het volgen van de training?

  • Je valt sneller in slaap
    In de loop van de avond word je op een natuurlijke manier 'overvallen' door slaperigheid waar je je aan kan overgeven.
  • Je wordt uitgerust wakker
    Mijn methode verbetert de kwaliteit van slaap en helpt je om op het juiste moment (lichte slaap) wakker te worden.
  • Je slaapt door tijdens de nacht
    Door meer slaaptijd in de diepere slaapfasen (3 en 4) word je minder vaak wakker en val je veel sneller weer in slaap.
  • Je hebt (veel) meer energie
    Beter slapen betekent dat je overdag (veel) meer energie hebt. Jij gaat dit gevoel binnenkort ook ervaren!
  • Je kunt beter presteren
    Niet moe en lusteloos, maar fit, energiek en alert. Een sterke basis voor (betere) prestaties thuis en op je werk.
  • Meer van het leven genieten
    De voordelen van goed slapen zijn groot. Je bent vrolijker, hebt meer levenslust en ziet er ook nog eens beter uit!

Leermethode: Perfect slapen in 7 stappen!

Probeer jij ook al lange tijd beter te slapen en heb je alles al geprobeerd? Lukt het maar niet om succes te boeken? Dan ben je zeker niet de enige. Er bestaat namelijk niet één wondermiddel om slapeloosheid tegen te gaan. De oplossing ligt altijd bij jezelf! 

Slaapdeskundige W. van de Klaauw heeft na het succes van slaapwijzer.net besloten zijn kennis en tips in boekvorm uit te brengen: Perfect slapen in 7 stappen. Met deze 7-stappen methode leer je slaapproblemen echt op te lossen door de echte oorzaken bij de wortel aan te pakken en goed slapen weer vanzelfsprekend te maken. 

Met deze methode leer je o.a. hoe je afrekent met angst, spanning en malende gedachten; hoe je de juiste hormonen aanmaakt op het juiste moment; hoe je je biologische klok weer ‘gelijk zet’; hoe je de natuurlijke schommeling van je lichaamstemperatuur herstelt en versterkt; en nog veel meer!

Tijdelijk afgeprijsd van €74,- naar €37,-
+ nog meer slaapverwekkende bonus !

Ben je niet tevreden over het product?

Slaapdeskundige W. van de Klaauw is van mening dat de leermethode voor iedereen beschikbaar moet zijn en heeft daarom bewust voor een lage prijs gekozen. Bovendien loop je geen enkel risico. Als jij niet veel beter slaapt, meer energie hebt en lekkerder in je vel zit, stuur je simpelweg een e-mail naar william@slaapwijzer.net en je volledige aankoopbedrag wordt dezelfde dag, zonder vragen of gedoe, teruggestort op je rekening.  Het boek mag je houden. W. van de Klaauw heeft zoveel vertrouwen in zijn methode dat hij bereid is het volledige risico op zich te nemen. De garantie is maar liefst 90 dagen geldig.

Slapeloosheid is een veel voorkomend probleem en het overmatig denken is hier een belangrijke oorzaak van. Maar wist je dat je door kleine wijzigingen aan te brengen in je levensstijl, je een goede nachtrust al kunt stimuleren. In dit artikel geven we je tips hoe je de onderliggende oorzaken van slapeloosheid op een simpele wijze kunt aanpakken! Volg onze borden voor meer handige tips, interessante verhalen en bruikbare adviezen! #Quotes #Slapeloosheid #GoodLifeGuru
20
We streven er allemaal naar om goed te slapen, zodat we ons de volgende dag fit en productief te voelen. Maar een goede nachtrust ligt niet bij iedereen voor de hand... Gelukkig zijn er een aantal handige én bewezen tips om snel in slaap te vallen. Zeg gedag tegen slapeloosheid met deze 20 slaaptips en oefeningen! 🙂 Maak goed slapen weer vanzelfsprekend. Volg onze borden voor meer handige tips, bruikbare adviezen en inspirerende verhalen. #Nachtrust #Wakker #Dromen #Quote #Nederlands
140
Vraag jij je weleens af waarom je je altijd zo moe voelt? Een groot deel van de oorzaken van vermoeidheid kun je vaak zelf achterhalen door je voeding en levensstijl eens onder de loep te nemen. Vermoeidheid sluipt er namelijk regelmatig - onbewust - in door (slechte) gewoontes en verkeerde voeding. Vaak kan dit eenvoudig worden behandeld door (kleine) wijzigingen in je levensstijl toe te passen. In dit artikel lees je alles over de meest voorkomende oorzaken van slapeloosheid.
10
Voel je je vaak moe, kun je je moeilijk motiveren en duik je het liefst je bed weer in? Als je vermoeid voelt heeft dat vaak gevolgen voor je gemoedstoestand en prestaties. De oorzaak van je vermoeidheid kan eenvoudig op te lossen zijn, maar kan ook een complexere aanleiding hebben, zoals een depressie. Herken de oorzaak van jouw vermoeidheid en pak deze bij de wortel aan. In dit artikel vertellen we alles over de meest voorkomende oorzaken. Lees je mee? Volg onze borden voor meer handige tips!
110
Sluiten